Dagbok 17-18 maj

Se bilder.

17 maj

Hejhopp!

03.00 samlades 14 trötta simmare och 2 ännu tröttare tränare utanför Tibblebadet där en privatbuss stod och väntade på att få köra oss till Skavsta flygplats.

Väl framme på flygplatsen ställde vi oss i den långa kön i väntan på att få kliva på planet, utom Micke förstås som hade råkat få prioriterad ombordstigning och gladeligen fick gå förbi alla i kön.

Efter en trång flygresa på ca 3 timmar landade vi äntligen på Girona flygplats. Självklart var det några som råkade gå vilse på den 50m långa promenaden till vår privata buss, nämligen Niklas och Oskar.

Till slut kom vi fram till vårt fyrstjärniga hotell Bernat II, där fick vi bo fyra personer i ett litet men väldigt fint dubbelrum, även här drog Micke dock vinstlotten och han fick ett eget dubbelrum för sig själv, likaså fick Agneta.

Före simpasset åt vi lunch som var utsökt!

Vi gick till simanläggningen som var väldigt fin och simmade igenom ett pass på 5000 m.

Efter en dag med lite sömn och många intryck kröp vi äntligen till kojs och vi ser fram emot de resterande dagarna i denna underbara förort till Barcelona.

18 maj

Hola!

Efter en sovmorgon och en bra frukost var det dags för förmiddagspasset kl. 11-13. Det var på 4800 m med en tröskelserie. Killarna kom 2 minuter för sent och fick därmed enligt gårdagens instiftade regler köpa 2 glassar var som senare lottades ut till några medlemmar i gruppen.

Efter en välförtjänt lunch tog alla på sig badkläder och gick de 100 meterna ner till den långa sandstranden för att sola och bada, vattnet var ganska kallt men svalkande.

Kvällens simpass kl. 18-20 var på 5300 m, alla klarade dock inte av detta då vi har varit dåliga på att äta mellanmål och att vila. (Vi har lärt oss något av det!)

Mat har idag varit ett hett samtalsämne, de yngre tjejerna verkar ha svårt att äta ”Kellogsbars” eftersom de innehåller små chokladbitar, dock verkar en middag endast bestående av Pommes och majonäs inte vara något problem…. Något som även påpekades av Micke och Agneta på samlingen senare på kvällen.

Nu ska det bli skönt att krypa ner i sängarna och få vår skönhetssömn.